Je hebt tegenwoordig zoveel mogelijkheden als het aankomt op je marketing. Je hebt social media, nieuwsbrieven, posters, podcast, YouTube video’s, flyers, artikelen… The list goes on and on. Aan de ene kant prettig, want zo heb je altijd garantie dat er minstens één middel bij je past. Aan de andere kant irritant, want je moet van elke uiting weten wat ze doen, voor wie ze bedoeld zijn en of dat wel interessant is voor jou. Ik snap dat dit overweldigend voor je kan zijn. Daarom maak ik in deze blog een overzicht van welke marketinguitingen de beste basis voor elke onderneming vormen. Want onthoud: als jouw marketing een sterke fundering heeft, kun je als bedrijf er alleen maar van groeien.
Wat verstaat Evergreen Marketing onder de ‘marketing basis’? We zetten het voor je op een rijtje:
- Logo en huisstijl
- Social media
- Website (met blogs/artikelen)
- Nieuwsbrief
- Visitekaartje
- Flyer of folder
Waarom? We lopen alle punten even kort langs.
Logo en huisstijl
Het hebben van een logo en huisstijl zorgt voor samenhang in alle marketinguitingen die je naar buiten brengt. Het maakt al jouw content harmonieus, want je gebruikt bij alles dezelfde kleuren, lettertypes, logo’s en visuele elementen. Bovendien is content in jouw huisstijl sneller en beter herkenbaar voor je potentiële klanten.
Social media
Ons advies is om actief te zijn op minstens twee social mediaplatformen. Weet je niet welke twee dit voor jou moeten zijn? We hebben hier eerder een blog over geschreven waar we de beste social media combinaties op een rijtje zetten. Het inzetten van social media zorgt voor het opbouwen van betrokkenheid en vertrouwen bij je volgers – en dus jouw potentiële klanten – naar jouw bedrijf toe. Ze gaan zich sneller hechten en daardoor dus ook eerder overgaan tot een aankoop.
Website (met blogs/artikelen)
Een website is de vaste plek waar jouw potentiële klant heen kan voor het vinden van alle informatie over jouw bedrijf. Wie je bent, wat je doet, hoeveel je product of dienst kost, waar je werkt, enz. Bovendien zorgt dit ervoor dat je als bedrijf goed gevonden wordt op Google, mits je een goede SEO hebt. Dit geldt tevens ook voor blogs of artikelen. Met eens in de week of twee weken een blog publiceren op je site met een goede SEO ontwikkel je steeds meer pagina’s waarop je gevonden kunt worden op Google. Dit is handig, want ruim 90% van de Nederlandse bevolking gebruikt Google en 84% van de gebruikers gebruikt Google drie keer of vaker per dag!
Nieuwsbrief
Het hebben van een nieuwsbrief is een mooie manier om één keer in de week tot zelfs één keer in de maand een update te sturen naar jouw abonnees. In de nieuwsbrief kun je acties, nieuws, blogs, nieuwe producten of diensten en nog veel meer delen. Via nieuwsbrieven bereik je mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw onderneming en vermijd je al die vervelende social media algoritmes. Je hebt garantie dat jouw nieuwsbrief gewoon in de inbox van de abonnee belandt. We hebben ook een blog geschreven over de 3 grootste voordelen van e-mailmarketing. Lees deze hier!
Visitekaartje
Een visitekaartje is wellicht wel één van de meest klassieke marketinguitingen. Ontmoet je een nieuw iemand die interesse toont in jouw product of dienst? Wil je iemand toevoegen aan je netwerk? Een visitekaartje is een simpele manier om iemand die je nog niet kent direct te voorzien van jouw naam, jouw bedrijf en jouw contactgegevens. Zo maak jij de drempel lager als diegene contact met jou wilt opnemen. Bovendien laat je middels je visitekaartje zien dat jij en jouw bedrijf legitiem is. Jij bent serieus, dus neemt de ander jou ook meer serieus.
Flyer of folder
Als laatste vinden wij dat een flyer of folder ook een slimme marketinguiting is om in je marketing basis te hebben. Wanneer je onder de mensen bent bij een presentatie, kennismakingsgesprek, op kantoor, flexwerkplek of een andere setting en je wilt je bedrijf of een specifiek (nieuw) product of dienst promoten, dan kan een folder of flyer een goede zet zijn. Je brengt zo jouw boodschap zo snel mogelijk over bij je potentiële klant.
Hulp nodig?
Wij snappen goed als de wereld van marketing nog vrij onbekend aanvoelt. Misschien denk je wel: “Jeetje, nu moet ik mij helemaal in de marketing basis gaan verdiepen…” Geen zorgen, want daar zijn wij voor. Als je zelf je marketing wilt beheren, maar graag iemand achter de hand wilt hebben voor vragen en advies, dan kun je ons inschakelen voor maandelijks tot wekelijks overleg. Wil je liever je gehele basis in je marketing aan ons overlaten? Dit is ook mogelijk! Bekijk onze pakketten en prijzen hier.
Mocht je onze hulp wel kunnen gebruiken, mail ons dan gerust of vul het contactformulier in en stel een datum en tijd voor! Dan komen wij zo snel mogelijk op je terug.