Skip to main content

In deze case laten wij het werk zien dat wij hebben gemaakt voor Dancing Devotion. Wij hebben zelf Alinda Paarhuis – de voormalige eigenaresse van de dansschool – benaderd met de vraag of zij hulp kon gebruiken met de social media management. Uiteindelijk hebben wij 2,5 jaar de social media en content management gedaan voor Dancing Devotion, in samenwerking met grafisch vormgever en fotograaf Anne Medendorp. Bovendien hebben wij ook een nieuwe website ontworpen.

 

Dit is de klant

Dancing Devotion is een dansschool gevestigd in Zwolle en omgeving. De dansschool focuste zich voorheen alleen op dansstijlen als moderne dans. Toen Dancing Devotion de dansschool Dance Inc. kocht in 2020, werd de dansschool een ‘melting pot’ tussen de stijlen modern en hiphop.

Onze missie is om een goede balans te bieden tussen dansplezier en dansniveau.

Dancing Devotion richt zich op persoonlijke ontwikkeling en groei van de leerlingen door middel van dans. De dansschool vindt het belangrijk dat er geen competitie heerst binnen de teams en dansers, maar juist saamhorigheid en verbinding. Ben je beginnend of gevorderd? Ben je 4 jaar of 44 jaar? Wil je moderne dans leren of juist hiphop? Dan werd Dancing Devotion al gauw jouw thuis.

 

Dit hebben wij gemaakt

De feed

Samen met Anne Medendorp hebben wij de Instagram feed van Dancing Devotion compleet omgegooid. Nu de dansschool zowel de stoere dansstijl hiphop als de sierlijke dansstijl modern ging representeren, was het belangrijk dat alle communicatie dit ook uitstraalde. Omdat hiphop een nieuwe toevoeging was voor de dansschool besloten we om de huisstijl en de marketinguitingen een meer stoere en ruige uitstraling te geven. Dat betekende voor Dancing Devotion: meer werken met felle kleuren, neon letters en donkere foto’s van de theatershows.

Evergreen Marketing x Dancing Devotion
Evergreen Marketing x Dancing Devotion
Evergreen Marketing x Dancing Devotion

De website

Wij hebben daarnaast de website van Dancing Devotion opnieuw gemaakt. Ook hier kwam naar voren dat de website een nieuwe uitstraling nodig had die matcht met de uitstraling van de social mediaberichten. We hebben de nieuwe huisstijl – gemaakt door Anne Medendorp – geïmplementeerd op de website. Verder hebben we het volledige lesrooster geüpdatet samen met de foto’s die van de eindvoorstelling in 2020 zijn gemaakt. Tot slot hebben we gekeken naar de structuur van de website en de UX van de webpagina’s beter ingericht, zodat informatie sneller en makkelijker te vinden is.

Evergreen Marketing x Dancing Devotion
Evergreen Marketing x Dancing Devotion
Evergreen Marketing x Dancing Devotion

De reels

Op Instagram zijn wij ook meegegaan met de trend van Instagram Reels. Vanaf het dansseizoen 2021/2022 hebben wij dit opgepakt en zijn we meer variatie in de feed gaan ontwikkelen tussen ‘normale’ posts en reels. Dit begon als eerst met video’s die wij ontvingen van de dansdocenten van hun lessen of workshops in de studio. Destijds waren alle wedstrijden en optredens afgelast wegens de lockdown, dus werd er alleen nog gedanst in de studio. Deze content werd al goed ontvangen door de volgers. Toen in februari 2022 de dansevenementen weer doorgingen, zijn wij meegegaan met de dansteams om hun wedstrijden of optredens vast te leggen en als Reel te plaatsen op Instagram. En met succes: de Reel van het optreden bij EO Jongerendag zit op 16k+ weergaven!

Check de reels hier

De promo video’s

Normaliter heeft een dansschool aan het einde van het dansseizoen een voorstelling in het theater waarbij alle dansteams ongeveer twee dansen laten zien waar zij in het jaar aan hebben gewerkt. Omdat er in 2021 te strenge maatregelen waren, werd de eindshow van Dancing Devotion anders aangepakt. Het jaar ervoor (2020) werd er al geëxperimenteerd met het filmen van de dansen op een locatie buiten en deze video’s werden vervolgens online verkocht. Omdat dit zo goed beviel, werd dit plan grotendeels herhaald in 2021. Alle tiener- en volwassengroepen maakten een videoclip van hun dans op een locatie buiten en alle kindergroepen mochten in het theater dansen. Om de 2021 show aan te kondigen, hebben wij promo video’s gemaakt die werden gepubliceerd op social media.

De foto’s

Tijdens elke eindvoorstelling worden er foto’s gemaakt die vervolgens gebruikt worden o.a. als promotie voor het nieuwe dansseizoen. Omdat de 2021 show werd onderverdeeld in een week – maandag tot vrijdag – aan video-opnames, waren wij vrijwel elke opnamedag aanwezig om beeldmateriaal te maken. We hielden de Instagram Stories bij, zodat volgers vanuit thuis kon zien wat elk team voor dans had en op welke locatie ze waren. Daarnaast hadden wij voor twee dagen de taak om foto’s te schieten van de dansteams. Deze foto’s zijn hieronder te vinden.

Wil jij dit ook? Of juist iets anders? Check onze diensten en prijzen hier

Leave a Reply