Skip to main content

In deze case laten wij de social media templates zien die wij voor Gezonde Peutermonden hebben gemaakt. Wij zijn benaderd door Denise Leusink, junior onderzoeker bij Gezonde Peutermonden, of wij haar en haar team konden helpen met het ontwikkelen van templates voor Instagram posts.

 

Dit is de klant

Gezonde Peutermonden is een project van Hogeschool Utrecht. Door veel geluid vanuit de media over de zorgwekkende mondhygiëne onder jonge kinderen is een initiatief gestart om te onderzoeken waar dit vandaan komt. Wat blijkt? Veel kinderen bezoeken na hun vierde levensjaar voor het eerst de tandarts, terwijl ze voor die tijd al gaatjes in hun tanden hebben ontwikkeld. Dat is zonde, want de mondhygiënist is er voor de preventie van gaatjes.

Preventie komt voor veel kinderen te laat

De missie van Gezonde Peutermonden is om de mondgezondheid bij kinderen vanaf 6 maanden te verbeteren. Er wordt onderzoek gedaan naar deze verbetering en vanuit hier preventieve mondzorgprogramma’s opgesteld die worden gegeven aan mondhygiënisten.

 

Dit hebben wij gemaakt

 

Evergreen Marketing x Gezonde Peutermonden
Evergreen Marketing x Gezonde Peutermonden

De templates zijn door ons gemaakt in Canva. Deze keuze hebben wij bewust gemaakt, omdat Canva zeer gebruiksvriendelijk is voor mensen die weinig kennis en ervaring hebben in ontwerpprogramma’s. Bovendien Canva biedt veel mogelijkheden in elementen als afbeeldingen en illustraties. Wij hebben tien soorten 1:1 templates voor de feed en tien soorten 9:16 templates voor de stories ontwikkeld. Deze templates zijn vervolgens weer onderverdeeld in verschillende kleuren, zodat er veel keuze en variatie is.

De templates zijn na afronding overgelaten aan het team van Gezonde Peutermonden. Zij passen de teksten en afbeeldingen aan en plaatsen deze vervolgens op Instagram. De social media management is dus niet door Evergreen Marketing gedaan.

Wil jij dit ook? Of juist iets anders? Check onze diensten en prijzen hier

Leave a Reply