Skip to main content

Veel ondernemingen focussen zich het meest op social media. Dit is niet gek, vinden wij, want wij zien ook dat social media om veel aandacht vraagt. Bovendien is social media iets wat wij aanraden om je tijd erin te steken, want je krijgt er veel voor terug. Maar daarin zien we ook dat andere communicatiemiddelen over het hoofd worden zien. Eén van deze middelen zijn blogs. Waarom is blogs schrijven interessant voor jouw onderneming? En waarom is het slim om hier in te investeren, naast social media? Wij leggen het je uit.

Evergreen Marketing - Waarom blogs schrijven slim is voor jouw onderneming

1. Het geeft je SEO een boost

Even terug naar de basis: SEO staat voor Search Engine Optimization. Dit houdt in dat je zoekwoorden toevoegt aan je webpagina’s en deze per pagina optimaliseert, zodat je op Google goed gevonden kunt worden. Hoe beter je SEO score en hoe meer tijd je erin stopt, hoe hoger je in de zoekresultaten komt te staan. Dat geldt dus ook voor jouw blogberichten. Als je jouw blogs koppelt aan een goede SEO, betekent dat dat je met deze blogs gevonden kunt worden op Google. Super handig, want zo kun je veel zoektermen benutten. Bovendien creëer je daardoor voor potentiële klanten meerdere wegen naar jouw website. Wil je meer leren over de basics van SEO? Lees dan dit artikel van Frankwatching.

2. Je laat je expertise zien

Marketing is er o.a. voor bedoeld om aan de wereld laat zien dat jij veel kennis in huis hebt over een bepaald onderwerp of thema, om zo potentiële klanten over te halen om jouw product of dienst af te nemen. LinkedIn lijkt tegenwoordig een populaire plek te zijn om expertise te delen, maar zo deel je het maar op één platform. Je website is uiteindelijk de perfecte plek om te laten zien wat je allemaal in je mars hebt. Niet alleen kun je in je blog heel eenvoudig doorlinken naar je producten, diensten of contactpagina. Je kunt je blog ook delen op alle social mediaplatformen waar jouw onderneming actief is. Zo bereik je zo veel mogelijk mensen én leidt je ze allemaal naar je website toe.

3. Het maakt content creatie makkelijker

Dit klinkt misschien gek, maar blogs schrijven voor jouw onderneming kan je helpen met het creëren van content voor social media. In een blog deel je namelijk veel informatie; te veel om in één keer te delen op LinkedIn of Instagram, maar te waardevol om te laten liggen. Daarom kun je de informatie uit je blog opdelen in meerdere stukken. Je haalt namelijk met gemak drie posts uit één blog. Dit is fijn, want zo zorg je ervoor dat je meer content plaatst op jouw kanalen en dat werkt goed voor het algoritme. Kies je er bijvoorbeeld voor om wekelijks een blog te publiceren, dan kun je daar 12 social mediaberichten over maken. Combineer dit met het uitlichten van je diensten, reviews en anders nieuws en je hebt een maand gevuld met content.

Hulp nodig?

Wij snappen goed als de wereld van blogberichten nog vrij nieuw aanvoelt. Misschien denk je wel: “Jeetje, nu heb ik nóg een marketingmiddel waar ik mij in moet verdiepen…”. Geen zorgen, want daar zijn wij voor. Als je zelf je blogs wilt beheren, maar graag iemand achter de hand wilt hebben voor vragen en advies, dan kun je ons inschakelen voor maandelijks tot wekelijks overleg. Wil je liever je blogs gedeeltelijk of volledig aan ons overlaten? Dit is ook mogelijk! Bekijk onze pakketten en prijzen hier.

Mocht je onze hulp wel kunnen gebruiken, mail ons dan gerust of vul het contactformulier in en stel een datum en tijd voor! Dan komen wij zo snel mogelijk op je terug om een vrijblijvend kennismakingsgesprek in te plannen.

Leave a Reply