Skip to main content

Evergreen Marketing is inzetbaar om de online content van jouw onderneming te managen, zoals social media, blogberichten en nieuwsbrieven. Dit houdt voor ons in dat wij de content maken, publiceren en overzien van meer dan vier online platformen. Dat klinkt als veel werk, maar wij gebruiken een aantal tools om ervoor te zorgen dat we ons werk als content manager zo overzichtelijk mogelijk maken. Benieuwd welke tools het zijn? Lees snel verder.

Evergreen Marketing

1. Canva

Canva zal vast bekend in te oren klinken voor je, maar wij benoemen Canva niet om de reden die jij waarschijnlijk denkt. Ja, Canva is een perfecte tool om content te maken. Maar hetgeen waar wij Canva echt ideaal voor vinden, is de contentplanner. Met de betaalde versie kun je jouw gemaakte social mediaberichten direct publiceren of inplannen in de contentplanner. Dit vinden wij top, want zo hoef je niet eerst de post te downloaden en dit vervolgens te plannen in programma’s als Later of het handmatig te posten op Instagram of LinkedIn. De contentplanner is simpel en overzichtelijk. Bovendien heeft de planner een ingebouwde inhaakkalender, waarbij je zowel nationale als internationale feestdagen te zien krijgt.

2. Notion

Hier gaan we niet omheen draaien: wij kunnen niet zonder Notion. Notion is een (web)applicatie die gemaakt is om jou productiever te maken. In Notion maak je pagina’s en subpagina’s, zodat al jouw werk netjes geordend is. Je kunt er notities in maken, maar ook tabellen, kalenders, timelines, databases en meer. Notion geeft ook de mogelijkheid om Google Drive documenten, Figma ontwerpen, Slack workflows en andere integraties toe te voegen aan je pagina’s. Als je met meerdere collega’s wilt werken binnen Notion, kun je hen toevoegen en taggen in pagina’s als je specifieke taken wilt delegeren naar hen. Wij vinden Notion een prachtige tool voor het uitwerken van ideeën voor content en deze vervolgens uit te werken in een contentkalender. Binnen de contentkalender kunnen we aangeven wat de content pilaren zijn, of het gaat om een video, tegel, caroussel of foto en of de post al geplaatst is. Zo houden we ons werk super overzichtelijk.

3. WordPress

Als wij een website voor jou gaan bouwen, dan bouwen wij deze het liefste in WordPress. WordPress geeft, volgens ons, de beste mogelijkheden als het gaat om het bouwen van een mooie website. We zijn fan van hoe duidelijk de achterkant van WordPress is, hoeveel keuze je hebt uit allerlei soorten thema’s en plug-ins en hoe eenvoudig het is om webpagina’s te bouwen en bij te houden. Ons favoriete thema is Salient, want de ingebouwde paginabouwer met thema’s zorgt voor een minimalistische, maar strakke uitstraling (spoiler alert: dit thema gebruiken wij ook voor onze eigen website). Bovendien is de paginabouwer simpel in gebruik, waardoor je het veranderen van een stuk tekst of een afbeelding zonder zorgen zelf kunt doen. Kortom: de beste software voor je website is naar onze mening WordPress.

4. Answer The Public

Wil je graag jouw kennis en expertise delen over bepaalde onderwerpen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan kan Answer The Public een tool zijn om je een handje te helpen. Answer The Public verzamelt en deelt data van vragen die mensen stellen aan zoekmachines over de hele wereld. Wil jij bijvoorbeeld weten wat mensen vragen over lokale kunst? Dan kun je dit typen in de searchbar, je kiest uit welk land en in welke taal je de resultaten wilt zien en je klikt vervolgens op ‘search’. Je krijgt vervolgens meerdere mindmaps en een lijst op alfabetische volgorde te zien van zoektermen die mensen gebruiken, hoeveel er naar deze zoektermen gezocht worden en eventueel de CPC (cost per click) om aan te geven of er advertenties zijn met deze zoektermen. Zo zie je precies waar jouw potentiële klanten naar zoeken en hier vervolgens je content en SEO op richten.

5. Synoniemen.net

Als content manager zijn wij veel bezig met het schrijven van teksten, zoals blogberichten, nieuwsbrieven, social media captions en meer. Dan is het handig om een tool te hebben die je kan helpen met het schrijven van deze teksten. Een tool die wij als content manager veel gebruiken is Synoniemen.net. Een detail waar wij altijd op letten, is dat wij niet continu dezelfde woorden gebruiken. Als je vaak hetzelfde woord gebruikt in een stuk tekst, kan dit overkomen als slordig, onprofessioneel en misschien zelfs irritant. Daar kan Synoniemen.net bij helpen. De naam zegt het al: zij geven jou een overzicht van alle synoniemen die er zijn in de Nederlandse taal voor het woord wat jij hebt ingevuld. Neem als voorbeeld het woord ‘makkelijk’: deze kun je vervangen met woorden als ‘snel’, ‘eenvoudig’, ‘moeiteloos’, ‘soepel’ of ‘zo gepiept’. Op deze manier maak je je copy veel interessanter voor de lezer. En het is dan ook zo gepiept 😉

Hulp nodig?

Wij snappen goed als de wereld van content management nog vrij nieuw aanvoelt. Misschien denk je wel: “Jeetje, nu heb ik nóg een marketingtak waar ik mij in moet verdiepen…” Geen zorgen, want daar zijn wij voor. Als je zelf je content wilt beheren, maar graag iemand achter de hand wilt hebben voor vragen en advies, dan kun je ons inschakelen voor maandelijks tot wekelijks overleg. Wil je liever je gehele content management aan ons overlaten? Dit is ook mogelijk! Bekijk onze pakketten en prijzen hier.

Mocht je onze hulp wel kunnen gebruiken, mail ons dan gerust of vul het contactformulier in en stel een datum en tijd voor! Dan komen wij zo snel mogelijk op je terug om een vrijblijvend kennismakingsgesprek in te plannen.

Leave a Reply