Skip to main content

In deze case laten wij het werk zien dat wij hebben gedaan en gemaakt voor de Kunstenbond. Ronald Gijsbertsen, de directeur van de organisatie, benaderde ons in september 2022 met de vraag of wij voor 3 tot 6 maanden het marketingteam konden versterken. De hulpvraag ging over het ondersteunen van de werkzaamheden rondom social media en het inzetten van short form video content op Instagram.

 

Dit is de klant

De Kunstenbond is een vakbond voor alle studenten en werkenden in de creatieve en culturele sector. De organisatie heeft verschillende vakgroepen, namelijk dans & theater, muziek, animatie, kunsteducatie en beeldende kunst. Voor deze vakgroepen worden allerlei evenementen georganiseerd en speciale content gedeeld, zoals podcasts, magazines en tools. De spreuk van de Kunstenbond luidt:

Eerlijk gemaakt is eerlijk betaald.

De Kunstenbond zet zich ook op politiek, media en andere organisaties in om de werkomstandigheden voor zzp’ers en werknemers in de creatieve en culturele sector te verbeteren. Zo strijden zij voor een beter loon, betere cao en betere behandeling. Als lid van de Kunstenbond wordt je geholpen met contracten, bepalen van je loon of uurtarief en advies op bedrijfskundig of juridisch vlak.

 

Dit hebben wij gemaakt

Evergreen Marketing x Kunstenbond
Evergreen Marketing x Kunstenbond

Aan het einde van de 6 maanden heeft Evergreen Marketing een rapport opgesteld met daarin de statistieken van de social media posts en een advies over hoe het marketingteam van de vakbond verder kan gaan met hun social media content. In dit advies zijn platformen opgenomen als LinkedIn en Instagram, samen met een strategie voor het opzetten van een TikTok account.

Wil jij dit ook? Of juist iets anders? Check onze diensten en prijzen hier

Leave a Reply